torsdag, december 21, 2006

Tiomila 2008

Tävlingsområdet för Tiomila 2008 är ju intressant ur en synvinkel i alla fall. Det avlysta området längst i söder ligger bara en lagom lång Birro-promenad från mig. Det ointressant i det hela är kanske det till vissa delar ointressanta tävlingsområdet. Längst i norr där vi kört Grymnatta dom sista 2 åren är det riktigt skapligt medans den södra delen inte är något parti som vi orienterare i närheten brukar längta till. Nu spelar väl inte det någon roll för mig som bara kommer att stå vid sidan. Det är här mitt problem kommer att uppstå.

Nu när tävlingen kommer att gå på cykelavstånd från mig ställs jag inför frågan. Se Tiomila på plats eller välja datoralternativet som alla andra år. Idrott är bäst på tv vet ju alla som lagt sin egen karriär på hyllan, men lite grann suger det ändå i orienteringstarmen att ännu en gång få andas in den bistra tiomiladoften frampå småtimmarna. Köpa köttbullar med mos när långa natten är ute på språng och sätta på sig den extra tjocktröjan alldeles för tidigt på kvällen. Gå omkring och låtsas att man själv skall springa men innerst inne längta hem. Snart bara 1.5 år att ta ett beslut om hur jag skall göra.