fredag, januari 19, 2007

Hotmail. Fast inte den Hotmailen ni tänker på

Jag hade en intressant mailkonversation på jobbet idag. Det började med att jag skickade ut, till berörda säljare, ett mail om att dom behövde ta action på lite gamla grejor som låg i systemet. I grova drag skrev jag till dom.

"Ni är alla på min svarta lista. Rensa bort det som tillhör er om ni vill överleva helgen"

Efter en stund fick jag ett mail från en av säljcheferna (som inte hade fått det ursprungliga mailet).

"Vi förstår att du är ansvarig för detta och vill få bort det ur systemet men hot har på inga sätt välgörande effekt på säljarna"

Jag gjorde givetvis avbön och sa att även om det var ironiskt menat skulle jag avstå från den tonen i framtida mail.

Han svarade.

"Tack för det och ha en trevlig helg"

Jag svarade tillbaka.

"Ha en trevlig helg själv.... om du överlever den"

4 Comments:

At 1/19/2007 10:06 em, Blogger Tommy said...

Helt rätt Bengt! Ja vet hur du har det. Låt inte dom jävlarna sätta sig på dig ;-)

Kollegan från förr...

 
At 1/20/2007 12:33 em, Blogger AspLövet said...

Eftersom vår stora fina avdelning numera bara består av mig gäller det att försvara sig med alla otillåtna medel som finns.

 
At 1/20/2007 8:11 em, Blogger Osse said...

Snyggt jobbat! Fortsätt att skrämma dem!
Rock on!

 
At 2/28/2018 11:21 fm, Anonymous criar emailhotmail said...

thank you so much

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se