tisdag, januari 23, 2007

Jag är svag

Jag försökte verkligen ikväll. Efter jobbet kändes det som att jag hade kvällen på det torra och det enbart var en transportsträcka kvar. Så blev nu inte verkligheten. Jag kämpade emot in i det sista men den där rösten inombords bara malde på och på och på.

Inte skall väl du bla bla bla... Vad vore bättre än bla bla bla... Kom igen och lyssna på mig nu bla bla bla..

Jag visste till slut inte vart jag skulle ta vägen så jag gick in på toaletten och skrek åt min egen spegelbild.

HÅLL KÄFTEN!! JAG LYSSNAR INTE PÅ DIG!!

Men föga förvånande så vann den gnälliga och tjatiga rösten. Man kan tycka vad man vill men jag trodde nog att den bittra rösten inom mig skulle ha starkare och mer effektiva motargument än.

Ja ja. Gör vad fan du vill inte bryr jag mig.

Så det slutade alltså med att jag, till min egen stora förvåning, gick ut och sprang. 45 minuter blandad väg, stig och snöpulsning med sniklampan ovanpå min toppluva från Orienteringsgymnasiet i Sandviken. Näee, Jag har inte gått på något som varit i närheten av den skolan, men ibland får man ju ekipera sig som att man vore lite förmer. Nåja, kvällspasset var skönt även om jag hade hoppats på en kväll in soffan. Man kan inte vara nöjd med sig själv varje dag tyvärr.

7 Comments:

At 1/24/2007 9:07 fm, Blogger Taz said...

Jag tror du gjorde fel igår. När jag får sådana dära stunder lönar sig det i de flesta fall att inte träna. Eller njöt du av passet? Jag tror du sprang och tänkte, "faan vad tråkigt det är". Och resultatet blev ett halvdant träningspass utan mening. Om du stannat hemma i soffan igår hade du varit as sugen på att träna idag, och kanske tom tränat 2 ggr!??

 
At 1/24/2007 9:22 fm, Blogger AspLövet said...

Åsa>> Med tanke på innehållet i min träningsdagbok så har du fel. Jag behöver alla träningspass jag kan komma över. Kvaliten har i mitt fall ingenting med saken att göra. Jag var nog mest förvånad över att jag gick ut och tränade trots att jag inte kände för det. Som vanligt, när det tar emot innan, så var det jätteskönt i skogen.

Träna 2ggr!! Du har inte läst min blogg så värst mycket va?

Jag minns dock lite grann av hur det var att träna mycket, och i ett sånt läge kan det ibland vara bättre att skippa ett pass om inte allt känns hundra. Men det var 10+ år sedan för min del.

 
At 1/24/2007 9:47 fm, Anonymous Anonym said...

Är benägen att hålla med bägge här fast med två olika anledningar och på två olika sätt:

Åsa: Det du skriver stämmer alldeles utmärkt för en som kör ett helt gäng hårda pass i veckan. Sliten = stå över, vila och kom igen i morgon laddad till tänderna.

Asplövet: Jag (37 med fru, hus, två miniknatare, nej en miniknatare och en inskolning) känner igen mig till 100%. Man vill gärna vara elit och träna ofta. Men man springer ständigt för få pass, har aldrig tid, känner allt för ofta inte för det innan men det känns förbaskat bra under träningen och inte minst efteråt.

För det vet jag att du kände oavsett vad du skriver ;-)

 
At 1/25/2007 9:40 fm, Blogger AspLövet said...

Pälle >> Jag skulle egentligen ha skrivit precis som du beskrev det hela från början på min blogg, men av någon anledning så muterar sig orden på väg ut från hjärnan ner till fingrarna.

 
At 1/25/2007 12:21 em, Anonymous Anonym said...

Igår testade jag "en onsdag med Asplövet"

VAB med miniknatarna (en inskolning...)

Städning (plockande av leksaker från golvet),

Blogging (eftersom jag själv är lätt skadad skrev jag ett inlägg om hårda idrottare http://www.teamstarcus.se/2007/01/24/veckans-starcus-v4-2/ )

Commenting (skrev en kommentar här ovanför)

Motionscykel (kvällen avslutades med håglös bitter cykling på motionscykeln)

Fan jag är snart 40

 
At 1/25/2007 12:23 em, Anonymous Anonym said...

Asplövet> Vet inte om det (andra) jag skrev ovan har något med hur jag skriver att göra, men det kanske kommer att ha något med hur jag skriver att göra ;-)

 
At 1/25/2007 12:29 em, Blogger AspLövet said...

Det spelar ingen roll hur du skriver. Livet är slut när du fyller 40 vare sig du vill eller inte.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se