tisdag, januari 23, 2007

Liga

Jag har en gammal god orienterarvän som kallas Liga. Om han skulle gifta sig med den Lettiska orienterartjejen Liga Arniece skulle dom kunna använda exakt samma tilltalsnamn.

- Jag älskar dig Liga.

Jag älskar dig också Liga.

- Men jag älskar dig mer Liga.

Men jag älskar dig 100 ggr mer än vad du älskar mig Liga.

- Ja det gör du. Gå ut och laga mat nu för fan, jag är hungrig!

Men vad dum du är Liga. Älskar du inte mig Liga?

- Det finns bara en Liga och det är jag!


Sen skulle dom säkert bråka varje dag och slutligen skilja sig. Jättetråkigt, men "sånt är livet" som Anita Lindblom sjöng på 60-talet.

3 Comments:

At 1/23/2007 9:30 fm, Anonymous Anonym said...

Är Liga lika snygg som Liga?

 
At 1/23/2007 9:32 fm, Blogger AspLövet said...

Ingen kan vara lika snygg som Liga.

 
At 1/25/2007 10:00 em, Anonymous Anonym said...

Hmm, om Glenn Close gifter sig med Glenn Hysén... då blir det riktigt roligt!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se