tisdag, januari 16, 2007

Ny (snik)pannlampa

Nyinförskaffad Silva-L4 lampa som kostade billigt kom med posten idag. Jag satte på mig lampan och tog en kvällspromenad med Birro, på mörka skogsstigar. Jag råkade vid ett tillfälle trycka en gång för mycket på lampan. Blink-Blink-Blink-Blink-Blink. Ett blinkande LED-sken lyste upp min väg och tankarna tog mig till en taskig skräckfilm i splatter-genren. Vem fan har nytta av ett blinkande sken på sin pannlampa? Är det för epeleptiker som är ute efter en stunds underhållning?

4 Comments:

At 1/17/2007 12:29 fm, Anonymous Anonym said...

Blinkningen gör ju att batteriet räcker dubbelt så länge (självklart!) - och du behöver ju bara lampan för ett snabbt ögonkast på kartan alt. terrängen, resten bör du med lite träning klara med förbundna ögon...

 
At 1/17/2007 10:35 fm, Anonymous Anonym said...

På min silva finns det även fast rött ljus. I instruktionen står det att det ska vara för militärer (Gueorgiou kanske?) och att det inte sabbar mörkersynen. Själv har jag någon vag idé om att det är till för att lura andra nattorienterare om att man är ett bromsljus. Problemet är bara att man inte ser ett skit med rött ljus...

 
At 1/17/2007 4:54 em, Blogger AspLövet said...

Min har också en röd lampa. Den lyser dock bara när jag slår på den. Därefter är den inte med i knapptryckniogssekvensen av någon anledning. Jag kan inte se något större värde i den faktist.

 
At 1/18/2007 8:09 fm, Anonymous Anonym said...

Kanske skulle kolla med militären Gueogiou? Han om någon borde ju veta ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se