tisdag, januari 02, 2007

Nystädat

När jag vaknade i morse var näsan igentäppt utav helvete. Den påminde om ett par löparskor som korsat en sur nyplogad åker där man kliver in i skogen med 2 kg extra vikt under fötterna. Så är det ofta för mig. Att jag känner mig tyngre än vad jag är alltså. Jag tror att jag vet varför det blev så här. När andra sov ruset av sig på nyårsdagen så vaknade jag och började städa. Jag städade som en vettvilling trots att det inte hade varit någon nyårsfest hemma hos oss. Det kan inte ha varit nyttigt för kroppen. Sån är jag 2007 tydligen. Energisk. Målmedveten. Städfetischtisk. Förkyld. Om en timme skall jag åka till Löwenströmska för att få besked angående min magnetröntgade vrist. Spännande. Eller inte. Velig verkar jag vara, i år igen. Det kanske beror på dom rekommendationer jag fick under nyårsnatten, av goda vänner till mig. Den ena tyckte att jag skulle ge upp mina orienteringsdrömmar. Det kommer aldrig hända, som han sa. Den andra tyckte att jag borde sluta bitterblogga och ta tag i mitt liv. Är det inte så att från barn och fyllon får man höra sanningen?