lördag, januari 20, 2007

Seg träning

Det var en slitig träning idag. Det kändes som att jag sprang fortare än förra lördagen men ändå gick det långsammare. 94 minuter på 9,4 km. Iofs så gick dagens bana enbart i skogen och det var långt mellan stiglöpningarna. Dessutom var det brötigt, mjukt och blött, trots minusgraderna, mest hela tiden. Knäna fungerar hjälpligt även om dom ömmar en del under löpning och efteråt. Just nu skiter jag i det eftersom jag skall till läkaren om en vecka. Nu har jag druckit 1,5 liter vatten, en Gainomax samt tryckt i mig en banan. Vi får väl se om kroppen mår bättre av det än förra lördagens fasta.

På slutet fick jag påminna mig själv om att, rakt på är aldrig fel. Det är annars lätt när benen börjar gnälla och tempot sjunker att stirra sig blind på stigalternativ. Här kunde man kört både mer höger eller vänster för att få stiglöpning, men jag gick rakt på trots att kroppen sa något annat. Givetvis var det snabbast att springa rakt på. Annars hade ju inte jag gjort det.

[Notering: Klubbkamrater har kontrollmätt banan och den skall tydligen ha varit 10,4 km. Nu känns det bättre]