söndag, januari 21, 2007

Vinter

Jag står i ett mörkt sovrum och tittar ut på den rejäla vintern som har kommit. Om någon för en vecka sen hade sagt att jag kommer älska vintern inom kort hade jag kallat den personen en stor jävla lögnare som borde hitta någon annan att irritera. Och här står jag nu idag. Fortfarande hatfull mot vintern. Tyvärr har jag ingen att kalla lögnare vilket är synd. Jag behöver någon att avreagera mig på känns det som. Undrar om man kan få någon frivillig att ställa upp som måltavla. Ingenting har förändrats hur mysigt man än kan tycka det vita snötäcket är. Bara för att min kropp enkom fungerar under den här jävla årstiden behöver ju inte betyda att jag tycker om den. Jag längar till våren. Barmark och värme. Och gubbvaderna. Man får dom på köpet. Önska dig två betala för tre.