fredag, februari 16, 2007

En skitwhiskey

KAASLAMM!!

Ett slag i huvudet för den goda sakens skull.

Men det är oviktigt i sammanhanget i kväll. För sisådär ett tag sen fick jag en whiskey av en vän i present. Ingen vidare god whiskey. Jag har stretat och kämpat för att bli av med den. Men det går inte. Goda sorter har kommit och gott men den här jäveln är av någon anledning alltid halvfull. Inte halvtom. Alltid halvfull hur mycket jag än dricker ur den. Den hänger över mig som minnet av ett misslyckat Tiomilalopp. Hur mycket jag än sväljer så står den kvar där i skåpet halvfull. Den har blivit ett slags monument över min misslyckade H40-karriär. Jag vet inte hur jag skall göra för att bli av med den. Jag har försökt att slänga bort den, men när jag vaknar så står den där i skåpet igen.

Kanske dricker jag min egen bitterhet. Ju mer jag dricker desto mer finns det i flaskan. Den är halvfull. Gott om plats att fylla upp den med andra ord.