onsdag, februari 28, 2007

Försäsongsskägg



Det brukar vara ett jävla tjat om slutspelsskägg inom hockeyn. Jag går mot strömmen och håller på att anlägga ett försäsongsskägg. Jag har ännu inte beslutat mig för om det ryker imorgon när jag drar igång ännu en omöjlig satsning eller om jag skall ha det kvar tills att jag uppnått mitt mål för säsongen. Målet att fullfölja en tävling utan farthämmande krämpor. Det kan bli långt skägg innan det ryker i så fall. Vem vet, Jag kanske anlägger ett permanent sluskskägg alá Foppa istället.

Annars har dom sista dagarna varit intressanta. Om man med intressanta menar fruktansvärt tråkiga. Jag går bara och väntar på att någonting skall hända. Vad vet jag inte. Oftast brukar jag inte bry mig om det är dåliga eller bra saker som händer. Bara det händer någonting. Nu känns det dock som att något bra skulle sitta fint. Det som har varit positivt är att jag idag är inne på dag tre i min avhållsamhet från Coca-Cola. Dom första två dagarna så stod jag och slickade på cola-automaterna här på jobbet för att kanske få i mig lite kladdiga spillrester. Idag känner jag inget sånt sug. Kanske för att jag drack två öl igår. Det borde jag inte ha gjort. Jag är ju svensk ju. Inte fan dricker vi alkohol på tisdagar. Jävla Danskjävlar som bjuder på middag och öl säger jag bara.

2 Comments:

At 3/01/2007 7:54 fm, Anonymous Anonym said...

Ben och Gunnar?

 
At 3/01/2007 8:32 fm, Blogger AspLövet said...

Nope! Pälle och Lasse tror jag team Starcus består av. Jag är förvånad över att du inte känner till det, men som Kent Olsson sa. "Vem fan vill bli trädgårsmästare i sin egen värld" Näee.. hur var det nu. "Vem vill vara sophämtare i sin egen trädård" eller var det kanske "Vem vill springa i sin egen trädågrd när gräsmattan är oklippt" Jag minns inte riktigt. Det enda jag vet är att jag inte känner någon som heter Ben. Inte Gunnar för den delen heller. Åke däremot. Det heter min svärfar.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se