torsdag, februari 15, 2007

Just one fix

Jag tror att jag har blivit en missbrukare. Inte kanske en alkoholist eller knarkartyp, som har ett skakande sug varje dag, utan mer en person som brinner efter något syntetiskt att stoppa i sin kropp utan att få berusningseffekten på köpet. Ni vet, likt en världsstjärna som pumpar varje kroppsdel full av silikon och sprutar in Botox i rynkor som inte har börjat visa sig ännu. Jag kände så i alla fall när jag satt i bilen på väg till den där läkardjävulen som älskar kortison. Mera kortison i knäna och sen tar vi mina stela vrister för att lagom till sommaren fylla upp mina gubbvader med kortison. Blir dom inte bättre kanske dom i alla fall blir snyggare. Mina knän har ju efter dom första sprutorna visat enormt bra form. Det högra skulle jag nästan kalla perfekt medans det vänstra fortfarande är lite slirigt och svullet, men det beror nog mest på den där operationen för 15+ år sedan. Jag räknade således inte med mer kortison. Med lite tur kunde man kanske få en halv spruta uppkörd i det vänstra om jag betalade lite extra.

Hos doktorn hann jag knappt sätta mig ner förren han hade två sprutor i handen. Vi tar en till i varje knä sa han utan att låta mig hämta andan. Innan jag hunnit säga att jag inte hämtat andan var det sprutat och klart. Tack för idag och betala i kassan på vägen ut sa han. Han petade dock in en lång utläggning om hur mina knän ser ut och beter sig innan jag lämnat rummet. Det handlade om "hullerombullertrådar" (hans egna ord) som skulle lägga sig i räta linjer och "nerv-ändar" som måste dra sig tillbaka. Vad vet jag. Det enda jag hörde var. 3 veckors total vila och efter det 6-8 veckors rehabilitering där ecentrisk träning skulle stå på schemat. Möjligtvis kan jag cykla men inte mer än så om jag inte vill ha tillbaka problemen.

Få se nu. 3 veckors vila följt av 6-8 veckors tråkig rehab är lika med 10 veckor, plus minus några dagar. Slänger man på dom där alla dagarna på dagens datum så hamnar man någonstans vid Tiomila. Då får jag börja springa alltså. Det var den vårsäsongen det. Inte den första som gått till spillo och förmodligen inte den sista.

Vad tror ni om dom där DM-tävlingarna i augusti? Dom ser rätt lockande ut.

2 Comments:

At 2/16/2007 10:15 fm, Anonymous Anonym said...

Inget att deppa för! Vårtävlingarna innebär ändå bara kyla, lera, snålblåst och en och annan snöby. Och nu har dom lagt natt-SM i april också. Fy! Näe, tacka vet jag Storviksnatta en lagom ljummen augustikväll....

Ta lite mack's istället vet´ja! Med potatissallad och köttbullar. Och så räksallad förståss! Att skölja ner med Cola. Och sen en Hasse-meny till efterrätt... Mums!

 
At 2/16/2007 12:56 em, Anonymous Anonym said...

Dusch utomhus, trampa genom isen, köra fast med bilen (som i din dröm fast på riktigt).

Enok Sarri säger säkert i morgon att nu BÖRJAR vintern. Snö snö snö och åter snö och is. Alla vårtävlingar blir inställda och Tiomila går av stapeln i snöslask och lera. Sen är det slut och du missade ingenting :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se