måndag, februari 19, 2007

Korsbana

Ikväll var det så dags för den andra och sista kursdagen på temat OCAD. StOF bjöd inte helt oväntat även denna gång på en skink och ostmacka samt en lite lätt förvirrad kurs. Jag snappade upp några bra tips men mest satt jag och tittade på snöfallet som pågick utanför. Jag lät mina tankar vandra. Hur många öl kan jag ha fått i mig under mina 20 Jukolaresor? Jag räknade och dividerade men efter ett tag blev sanningen så svindlande, och berusande, att jag var tvungen att ge upp ekvationen. Jag ville inte riskera att åka fast för rattfylla på hemvägen. Istället beslöt jag mig för att lägga en korsbana, med tempoväxling, i ett mycket avgränsat kartutsnitt. Jag sket i att väga sträckorna utan fokuserade på många korssträckor, bra tempoväxling samt inga upprepade löpstråk istället. Den blev bra. Sen blev jag lite ledsen när jag insåg att det var en bana jag nog aldrig kommer kunna springa. Det snöade hela vägen hem. På radion rapporterade dom från elitserien i hockey.