onsdag, februari 07, 2007

Minnesbilder från 1991

Jag fick ett mail idag från en person som verkar lida av samma sjukdom som jag har. På jobbet hade han tydligen fått minnesbilder från målplatsen på Siljanskavlen 1991. Det beteéndet känner jag igen. Han hade vad jag förstår inte hittat kartan i sina kartpärmar så han mailade helt sonika mig. Han frågade om den fanns i min ägo och i så fall om jag kunde scanna den till honom. Jag kände igen hans smeknamn som en frekvent debattör på Alternativet. För att inte stöta mig med denna "tokiga kille" och kanske få ett uppviglat Alternativet på mig så gjorde jag som han önskade.

När kartan ändå var scannad så kände jag att den lika gärna kunde få vara med här hemma hos "AspLövet goes H40". Det är en liten obetydlig blogg jag har ifall ni inte känner till det. Fredagskartan blir torsdagskartan blir onsdagskartan blir i alla fall resultatet. Siljanskavlen 1991 gick vid Grönklitt och jag vill minnas att arrangörerna meddelade att björn hade synts i skogen. Riktig björn alltså och inte någon person med namnet Björn. Jag såg i alla fall ingen björn, om man bortser från Björn i vårt lag, och jag gjorde väl ett habilt lopp. Efter tävlingen fick man surt nog en karta med alla kontroller på. Ett jäkla ohyfs det där. IFK Södertälje vann tävlingen medans AspLövet och hans klubbkamrater kom 87:a av 185 lag, efter att ha varit nere på 37:e plats som bäst. På kartan nedan har jag fällt in målområdet i ena hörnet så att man ser den jobbiga uppförsspurten, även om man bara naggade berget i kanten.