måndag, februari 12, 2007

Mitt nya liv

Idag skall jag börja mitt nya liv. Igen. Jag brukar göra det varje måndag. Jag vet att det är klyschigt som fan att basunera ut förändring till det bättre i tid och otid. Mänskligheten har en förkärlek till att lova saker. "Jag skall gå ner i vikt", "Jag skall börja träna", Jag skall hitta en rik änka att gifta mig med". Ni vet, dom gamla vanliga målsättningarna. Nåja. Skillnaden för mig är att jag inte går in för någon förbättring i mitt liv. Jag är bara ute efter förändring. Till det bättre eller sämre spelar ingen roll. Tyvärr brukar det skita sig redan på tisdag i varje vecka då jag inser att det är exakt samma trall som föregående veckan. Men nu jävlar är det måndag och nya friska tag. Kanske jag till och med provar på lite lätt träning idag. Till slut måste ju även jag dra igång försäsongsträningen.