söndag, februari 25, 2007

RK2

Jag läste någonstans om förändringar inom Pre-O. Det kan ha varit i Skogssport eller om det var på nätet. Möjligen är det så illa att jag drömde ihop det hela. Jag brukar kunna få ihop drömmar till verklighet titt som tätt. Hursomhelst så handlade den här artikeln, eller fantasin, om att Pre-O skulle bli en mer fysisk sport. Detta tände en skogsbrand i mitt ynkliga bröst. Jag började direkt spåna på vilka olika "klasser" som kan komma att finnas. För min egen del så hoppas jag på en rullatorklass. R2K skulle jag få tävla i. Rullator Klass 2 - För personer med 2 löphämmande åkommor. Jag skulle då kunna åberopa gubbvader och inflammerade knän för att passa in.

För att inte ligga efter redan i sportens begynnelse så tog jag tag i min framtid direkt. AspLövet går i bräschen för en gångs skull. Jag klädde på mig mina allra finaste träningskläder och snodde en rullator som stod och skräpade i vår port. Om nu någon saknar den får dom väl ringa färdtjänst om dom vill ut och röra på sig. Jag tog mig i alla fall en tur i skogen för att acklimatisera mig med fordonet. Det gick bra. Jag behövde bara använda bromsen vid ett fåtal tillfällen. Oftast var det full fart framåt som gällde. Framåt - Forward - Ahead, skulle man kunna säga. Vem hade trott att dom gamla visdomsorden skulle kunna nyttjas igen.



4 Comments:

At 2/26/2007 7:50 fm, Anonymous Anonym said...

Det känns som att det finns en viss risk att det kan bli en materialsport sju resor värre än nattorientering. Om man inte tänker igenom reglerna direkt lär det bli ett sabla tjaffs på alternativet om:

Slicks - dubbade däck
Små - stora hjul
Fartfärg - vanlig färg
Lättviktsram - standardram
Dämpat - odämpat
Trumbromsar - vanliga klossar

 
At 2/26/2007 8:18 fm, Blogger AspLövet said...

Det kommer inte bli något problem för mig. Jag har alltid förordat retroprylar och litar fullt ut på min talang. Om andra vill lägga krut på material och bortförklaringar så får dom göra det.

 
At 2/26/2007 11:45 fm, Anonymous Anonym said...

Bilderna får mig att tänka på det gamla finska talesättet:
"Eteenpäin, sainoi mummo lumessa."

 
At 2/26/2007 1:12 em, Blogger AspLövet said...

Min Finska är lite svag så här på måndagar. Törs man fråga vad det betyder?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se