lördag, mars 31, 2007

Analys och utvärdering

Hur har det egentligen gått med mars-månads målsättning?

- Träna minst 3 dagar i veckan
Målet som var viktigast är också det målet som jag är stoltast över. Om jag hade följt planen att träna 3 pass i veckan hade det stoppat på 14 pass över hela månaden. Jag har genomfört 20 rehab/träningspass vilket betyder 4,5 pass/vecka. Oavsett hur den här omgången slutar vad gäller gubbvader och tävlande kan jag inte vara mer än sjuhelvetes nöjd.

- Sluta dricka Cola [notering till mig själv: svårt mål]
Har gått bra. Jag är av den personligheten att har jag bestämt mig för något så blir det så. Det tog bara ett par dagar så var suget borta. Dock är jag väl medveten om att jag är en cola-missbrukare. Det har hänt allt för många gånger att jag bestämt mig för att enbart dricka en cola om dagen, men arbetsdagen slutar alltid med att jag slurpat i mig 4 burkar. Jag tror att det viktigaste här är att jag likt en alkoholist eller knarkare måste våga erkänna för mig själv att jag är en missbrukare för att jag skall kunna bota mig själv. Månaderna framöver kommer jag således enbart unna mig denna sockerhaltiga dryck på lördagar. En festmissbrukare helt enkelt.

- Gå ner 3,5 kg i vikt
Förvånansvärt nog visade vågen 72,1 kg i morse. Med en startvikt på 75,6 kg så blir resultatet både med och utan miniräknare 3,5 kg viktnedgång. Jag vet inte riktigt hur jag skall tolka den här klockrena nedgången. Om allt vill sig väl och kroppen för första gången sedan sent 90-tal håller för träning fram till sommaren så har jag som underliggande mål 70 kg. Fan vad snabb jag kommer bli. Eller jag menar, fan vad snabb jag alltid varit men nu är jag dessutom snygg också.

- Spela klart Zelda [ca 20-30 timmar kvar]
Har skitit sig tyvärr. Tidsbrist, trötthet och ett spel som är stort har stoppat in huvudet i hjulet. Ca 15 timmar har jag lyckats avsätta till Zelda under mars, men mer än skapligt nära slutet (vad jag tror) har jag inte kommit. Det kommer dock vara avklarat innan april månads slut. Det kan jag svära på på mina uppbrända vj-skors saliga minne.

- Ignorera snön
I skarp kontrast till 2006 års överjävligt sega vinter har växthuseffekten gjort jobbet i år. En vår som man sällan skådat har hjälpt mig med detta mål. Fram för varmare klimat och längre tävlingssäsong säger jag bara.

- Vara positiv
Jag är lycklig som en 3-åring i bollhavet på Buger King över att jag dag 1 strök detta mål. Vad fan tänkte jag på? Vara positiv en hel månad. Det är väl större sannolikhet att Tiomila kommer bli större än Jukola än att jag lyckas med nåt sånt här. På tal om Tiomila hörde jag ett rykte om 2008 års Tiomila igår på Grymnatta av en mycket väl insatt person. Jag skall inte yppa vad som sas men det känns som att Tiomila fortsätter på sin vandring nerför trappan till källaren istället för att leta efter den populära övervåningen. Tragiskt! Nu blev jag bitter igen. Se hur omöjligt det här strukna målet är.

April imorgon. Jag sätter inte upp några mål utan surfar vidare på marsmånadens framgångsvåg. Inga "Wipe outs" i sikte hoppas jag.