onsdag, mars 14, 2007

Bortförklaringar

Jag gissar att många löpare gnetar på med avsevärt mer kvalitativ träning än vad jag gör just nu. Rätt så med tanke på att tävlingssäsongen är här. Men hur många dåliga bortförklaringar kommer vi inte få höra redan på dom här inledande tävlingshelgerna? Ni vet, dom där gamla klyschorna som har hängt med sedan Bernt Friléns dagar.

"Kartan stämde inte"

"Jävla slumpkontroll"

"Jag gjorde ett parallellfel"

"Det var segt idag, Jag måste vara övertränad"

"Jag hade otur"



Vore det inte lite kul om folk kunde bredda sig lite i sina bortförklaringar? Lite nytänkande för att ta sporten in i 2000-talet. Jag har lite förslag på nya friska bortförklaringar.


"Jag fick för mig att jag var Thierry och blev konfunderad varför jag plötsligt sprang H40-klassen"

"Den här kartan var för bra. Mina snedkorrigeringar funkade plötsligt inte"

"Jag var på en tackobuffét igår. Jävlar vad jag åt"

"Jag hörde ett pip och trodde att någon stämplade vid min kontroll. Det visade sig vara en annan löpares jävla pulsklocka"

"Men vilket väder vi har"

"Dom här byxorna har jag aldrig sprungit bra i men dom är ju så jävla snygga"

"Jag tog en springnota från en restaurang igår och det satt i benen idag"

"Idag hade jag otur. Otur att jag var här."

"Nu har jag lärt mig en läxa. Häng inte på gamla tanter. Dom har inte din bana"

"Jag fick Clash låten, Lost in the supermarket, i skallen och då gick det ju som det gick"

"Det viktigaste är inte att vinna utan att vara med. Det sa min pappa till mig innan han dog på den där tjurrusningen i Pamplona"

"Jävla växthuseffekten"

"Det fanns inget papper vid starttoaletterna. Prova själv att springa med mossa och löv uppkört i röven"

"Har du sett Simone Niggli Luder i skogen någongång? Inte jag heller. Fan vad jag letade efter henne idag"

"Jag hade uselt sex igårkväll och den känslan satt fortfarande i"

3 Comments:

At 3/14/2007 3:51 em, Anonymous Anonym said...

Spikade sista säkra sänkan snett söderut, stirrade sen sydväst, skärmen saknades, snöpligt satan!

 
At 3/14/2007 6:23 em, Anonymous Anonym said...

Den som hade BRA låtar i skallen ändå!!! Själv har man nån j---la schlager! Klart det går sakta och snett då!

 
At 3/15/2007 10:46 em, Anonymous Anonym said...

Haha!
Jag skall tänka på det i vår. Ska köra efter regeln att när man använt en bortförklaring en gång så är den förbrukad och en ny måste uppfinnas.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se