måndag, mars 19, 2007

Elljuspåret till Kairo

Jag har ett märkligt förhållande till "elljusspåret till Kairo". Förr. Långt innan gubbvader och otyg var det något som bara korsades på väg mot något bättre och man skrockade rått åt alla motionärer som inte visste bättre än att nöta på det där tråkiga jävla spåret. Men dom sista årens alla skador har gjort att jag tagit mig till elljusspåret. Många är dom promenader eller lätta löppass som jag valt att fördriva där. Jag har förts och förförts fram och tillbaka i min ensamhet. Ibland känns det som att jag hamnar i en annan dimension, för jag träffar aldrig några andra människor där ute i det blekt upplysta spåret. I går kväll blev det 70 minuter där bara Jag, Birro och mörkret trängdes under belysningen. Det kanske är jag som är konstig som en söndagskväll efter åtta går ut på elljusspåret. Sista låten i hörlurarna var passande nog "Söndagmåndagsång" med Thåström. Bättre avslutning kunde jag nog inte haft.

4 Comments:

At 3/19/2007 10:01 fm, Anonymous Anonym said...

En klubbkamrat, tror det var Kula, myntade en gån uttrycket Duschrunda, dvs man får inte duscha utan att ha tränat och vara svettig före. En klassisk duschrunda är Elljusspåret - cykelvägen. Den är lite kortare än att köra elljusspåret t.o.r. vilket kan räknas som riktig träning.... Och jaa, söndagskvällar fick man ofta ha denna runda för sig själv.

 
At 3/19/2007 11:48 fm, Blogger AspLövet said...

Lida>> Elljusspåret-cykelvägen är väl det mest klassiska av klassiska mjäkpass man kan köra i Runby. Har ni något schysst elljusspår där nere i södern som du kan beträda sena kvällar?

 
At 3/19/2007 12:40 em, Anonymous Anonym said...

Mjäkiga..? Ska det inte vara mäktiga där. En som kör dessa grymma distanser ibland...

 
At 3/19/2007 1:24 em, Anonymous Anonym said...

Vid Hjortgården finns det en mäktig 2,6:a. Den innehåller några grymma backar, så det räcker med halva, sen kan man gina (gena?) hem till duschen... Rekordet ligger dock på 13 varv i följd. Det var tydligen någon som tränade för Lidingö. Apropå det så är nog ändå Gävle-Peo och hans två polare värst, som åkte 36 varv skidor på Forsbacka-spåret eftersom de var för unga för start i Vasaloppet. Sägnen säger att Peo gick på muggen efter 35 och somnade.....

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se