tisdag, mars 20, 2007

Excentrisk

"I överförd bemärkelse kallas en människa excentrisk om hans vanor och beteende avviker från ett etablerat eller vanligt handlingsmönster eller sätt"

Ovanstående förklaring passar in på mig. Med dagens övningar på SATS bakom mig kan man således säga att jag är "excentrisk upphöjt i två"

Jag var som sagt ovan på besök på SATS idag och fick lite tips om rehabövningar av min alldeles egen rehabtjej. 30 minuter ingående övningar för främre lårmuskler och vader i excentrisk form stod på schemat. Koncentrisk styrketräning skulle jag inte hålla på med. Det är bra det för jag minns från skolan att "konkav går av och konvex växer". Excentrisk träning borde i så fall vara liktydigt med konvex. Konvex växer. Jag gillar tanken. Fråga mig bara inte hur jag får ihop den formeln.

[Notering till mig själv: Inga snygga tjejer på SATS tisdagar kl. 15.00 Undvik denna dag och tidpunkt]