fredag, mars 23, 2007

Fredagskartan

Jag är sjuuuukt trött idag. Så blir det om man spelar tv-spel till 02.30 tydligen. Jag sitter på jobbet och snöar in på små små detaljer som är helt ointressanta. Ta som exempel kartan från Fredriksberg (Älgdrevet 1977) som jag la upp 7 mars. 6 år senare var jag jag knappt 100 meter från den banans 10:e kontrollen. Jag var vid min 4:e kontroll och ta mig fan om jag inte kunde ana fotspåren av Sigurd Dähli i skogen. Inga stora spår märk väl. Han hade tassat fram som en utsvulten älg efter snösmältningen i skogen. Han var bra Sigurd. Som så många andra norrmän. Åge Hadler, Egil Johansen, Tore Sagvolden, Morten Berglia, Sigurd Dähli. Øyvin Thon, Torunn Fossli, Petter Thoresen, Holger Hott Johansen, Jörgen Rostrup, Hanne Staff, Hanne Sandstad, Bjørnar Valstad, Tore Sandvik, Anne Margrethe Hausken och en jävla massa andra. Jag gillar Norska orienterarnamn. Det doftar "Vilt, vakkert og rått" om dom. Det får mig att minnas en semester i Norge för 30 år sen. Jag minns i och för sig inget mer än Trollstigen när jag tänker efter ordentligt, men bara det minnet räcker längre än 4 veckors semester på fan vet vilken charterort. Trollstigen. Där skulle man köra backträningen.

1 Comments:

At 3/23/2007 3:58 em, Anonymous Anonym said...

Jodå, Norge kan vara suveränt fint! För tjugotalet år sedan slet jag ur ett antal mittuppslag (=kartbilagor) ur gamla NOF-posten och sökte upp dessa områden för att få tillfälle till träning under bilsemestern. Hittade inga kartor över Trollstigen och Geiranger dock, men fint var det!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se