torsdag, mars 29, 2007

Fråga mig om träning

Runt om på SATS sitter det stora planscher på väggarna. Dom visar alla samma bild. Vackra vältränade tjejer, i bästa årgång, iklädda SATS-kläder. Mitt på affischerna står budskapet. "Fråga mig om träning". Budskapet gnager i mig allt medans jag kör mina 35 minuter motionscykling och 15 minuter styrketräning. Efter en snabb dusch går jag ut mot receptionen och ser där en vacker vältränad tjej, i bästa årgång, iklädd SATS-kläder. Jag tar mod till mig och frågar det jag tänkt på.

"Ursäkta, tror du att linjeorientering ger någonting eller kan man lika gärna springa planlöst?"

Hon tittar lite förvirrat på mig och svarar.

"Vilken träningsmaskin menar du?"

Jag mumlar att det var en där borta, samtidigt som jag viftar lite med handen, och säger att jag har bråttom tillbaka till jobbet. Först blev jag arg över att dom helt klart ljuger i sitt reklambudskap, men sen slog det mig. Deras marknadsavdelning är ju genialisk. Det står ju bevisligen inte att dom skall kunna svaret på frågan utan bara att man kan fråga. Hon är dessutom förlåten för hon var ju en vacker vältränad tjej, i bästa årgång, iklädd SATS-kläder.

4 Comments:

At 3/29/2007 3:24 em, Anonymous Anonym said...

Jag har märkt att allt det här vänder nu.
Senast var det EGBA(Electric Beat & Groove Academy) som hävdade att de var sponsrade av Orienteringsförbundet. Sen spelade de en låt som var döpt till "Bland tomtar och kontroller".
Naturlyriskt och vackert inledningsvis så man grät, fast det kom ju tuffare partier sen .............

 
At 3/29/2007 5:44 em, Blogger AspLövet said...

Jag sitter här och låtsas at förstå vad din kommentar har för koppling till mitt gymbesök men det går trögt. Fast det där på slutet känner jag igen. Först gråter man sen blir det bara värre och värre.

 
At 3/30/2007 8:17 fm, Anonymous Anonym said...

Äh, jag bara skojade ju.
Blir mitt inlägg abuse-anmält nu då?

 
At 3/30/2007 8:45 fm, Blogger AspLövet said...

Du får nog ta i mer, för att inte säga mycket mer, för att få mig ur fattning.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se