lördag, mars 03, 2007

I nylöpta stråk från förr. Del II

[Fortsättning från 26 februari 2007]

9 eller om man vill 10 år senare så är jag där igen. Tureberg arrangerade en tävling 1998 i samma område. Den 4:e kontrollen på 1998 års bana ligger i ringkanten på 9:e kontrollen 1988. Jag kan inte påstå att det hjälpte mig den gången. Många skogar hade passerats under dom 10 åren och fokus låg inte på att minnas det förgångna i det ögonblicket. Det gör sällan det under tävling. Man är där och då. Ensam och fokuserad. Avslutningen på banan gick i alla fall i ett oerhört tekniskt parti. Det passade mitt lynne som en hand i en fettfylld handske.

Det finns två små kuriosor från denna tävling jag minns väl.

Den första är från den 6:e kontrollen. Det hade varit skogsavverkning i området och just den sänkan där kontrollstenen låg så hade dom lagt upp höga travar av avverkat timmer (i riktning mot hygget). Jag kom på fel sida av högarna och svängda av åt fel håll. En onödig bom som kunde ha undvikits. Jag minns inte om det fanns någon kartkomplettering vid starten eller ej. Hursomhelst gjorde jag eller arrangören ett misstag i detta fall.

Det andra jag minns är att jag vann tävlingen. Men ändå inte. Tror jag. På tävlingsplatsen efter målgång kom jag upp som felstämplad. Jag gick till sekretariatet för att se vart jag stämplat fel. Jag var tämligen säker på att jag kollat alla kodsiffror. Där konstaterade dom att jag faktist hade stämplat korrekt och dom ändrade allt så att jag på resultattavlan kom upp som segrare. Väl hemma där resultaten så småningom kom upp på webben var jag återigen felstämplad. Jag mailade tävlingsledningen och dom lovade att titta på fallet. Efter det blev allt tyst och jag stod för alltid kvar som felstämplad. Jag orkade inte bråka om saken utan visste innerst inne att jag gjort rätt och att jag vann den där tävlingen 1998. Det roliga var att på stäcktiderna från sträcktislistorna så ser allt helt OK ut med kodsiffror som överenstämmer med dom jag skulle ha. Nåja. En seger är en seger är en seger även om man stämplat fel fast ändå inte.

Nu så här 9 år senare försöker jag hitta resultaten igen på internet. På Turebergs hemsida finns inga resultat före 2003. På Winsplit är det bara en H14 klass som är uppladdad numera. Annars är det tomt hur jag än söker och vänder på internet. Lite skrämmande är det att resultat bara försvinner ut i tomma intet. Förr fanns det papperslistor som kunde arkiveras men numera litar man på att det skall finnas där ute någonstans. Inget är för evigt.

Det enda jag vet är att jag vann. Om inte på pappret så i alla fall i hjärtat.

2 Comments:

At 3/03/2007 11:37 em, Anonymous Anonym said...

(forts från kommentaren den 26:e...)

Jag var inne på IFK Lidingös hemsida och där fanns inte heller några resultat. F-n att jag slarvade så med både iritning och noteringar.

Har tyvärr ingen aning om hur det gick i H21L men vannt gjorde jag inte det kan jag säga.

Vår bana var längre i början och från din 4 och min 8 var det typ gafflat resten.

Grattis förresten!

 
At 3/03/2007 11:48 em, Blogger AspLövet said...

Eftersom det eventuellt inte finns några bevis på vem som vann så torde det finnas två vinnare. Jag och den personen som var vinnare på dom officiella webbresultaten. Någonstans där ute i verkligheten finns det en person som tror att han är en vinnare. Fast det var jag. Eller så var det han. Invecklat var ordet.

Hursomhelst skulle jag byta ut alla mina segrar genom åren för att få helskinnad ta mig igenom en H21AL bana igen.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se