fredag, mars 16, 2007

Jag finner det hela lite ironiskt

Jag finner det hela lite ironiskt. Att efter år av tjat från olika landsdelar att Tiomila måste flyttas bort från Stockholm så skiter det sig när det blev aktuellt. Jag finner det hela lite ironiskt. Att Tiomila plötsligt inte var genomförbart i landets kanske största orienteringsdistrikt. Jag finner det hela lite ironiskt. Att detta kanske innebär att inga andra distrikt törs ta chansen. Jag finner det hela lite ironiskt. Att allt med andra ord kan gå tillbaka till gamla uppkörda hjulspår. Jag finner det hela lite ironiskt. Att vi kan börja om på en ny runda av gnäll och smutskastning av Tiomila. Jag finner det hela lite ironiskt. Att jag egentligen orkar bry mig. Jag finner det hela lite ironiskt.

2 Comments:

At 3/16/2007 9:49 em, Anonymous Anonym said...

Joo, tyvärr är det också så att "landets kanske största orienteringsdistrikt" är ett av landets sannolikt "jägarstarkaste distrikt", vilket haft stor inverkan på svårigheterna att hitta bra marker för en så stor tävling. Med lite bättre framförhållning från Tiomilas sida går det nog att fixa till med tiden...

 
At 3/17/2007 7:31 fm, Blogger AspLövet said...

Vad som inte är ironiskt men som blir allt tydligare är att det blir svårare och svårare att få tillgång till marker. Här i Stockholm har vi mer och mer problem för varje år. Numera spelar det inte ens någon roll att man vill arrangera en liten skittävling.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se