tisdag, mars 27, 2007

Korridor-OL

Kvällens 60 minuterspromenad i skogen blandades ut med något annat. 5 st sekvenser á 2 minuter lätt löpning lades in i sporadiska skurar. Inte för att det skulle ge något eller för att jag tror det påverkar min rehab negativt utan enbart för att få lätta på steget litegrann. Med all denna rehab i slowmotionfart så tappar man fart även i vardagslivet märker jag. Saker som man annars gör direkt drar man ut på i det längsta. Läskigt värre skall ni veta.

Kvällens träning som jag ordnat för klubbkamrater var en 6,6 km lång "Korridor-OL". Jag gillar den övningen. Speciellt i hemmaskog där alla hittar som i sin egen trädgård så sätter detta kart- och kurskontrollen på sin spets. Plötsligt kan man inte ta dom invanda stråken utan tvingas vara koncenterad hela vägen. Normalt kan man ordna en sån här karta i OCAD på en pisskvart. Gör ett kartusnitt med raka fina linjer och lägg in banan. Kadissh!! Printat och klart! Men jag är ju rockigt old-school, så då ritar man alla banor för hand, klipper ut korridorerna och klistrar sen på sin korrido-ol karta på ett färgat papper. Två kvällars jobb men fan så mycket mer genuint.

1 Comments:

At 3/28/2007 4:38 em, Anonymous Anonym said...

Ca 42-43 min. kanonpass "Aspis"! Tack för ett strålande pass!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se