lördag, mars 17, 2007

Lämna inget orört efter er

I hemmaskogen har dom under vintern skövlat och härjat. Om våldtäkter rapporterats från skogen hade jag inte tvivlat på att Vikingar varit i farten. Nu var det inte så utan enbart ett grymt plockepinn av träd, kvistar, bråte och sönderkörd mark ligger kvar. Det ser förjävligt ut. Någon måste sitta ensam hemma och gråta just i detta nu. Vänta nu! Det är ju jag för fan. Ensam trodde jag mig och min skog var som utsatts för detta illdåd av något skogsbolag som blivit penningkåt. Men det är värre än så. Under en dagstur till Norrtälje såg jag inte mindre än tre likadana hyggen. Skövlade och lämnade i ett skick som lämnar mycket allt att önska. Det kanske är ett nytt sorts skogsbruk som är på ingång. Vem det gagnar vet jag inte men orienterinsgssporten står i alla fall inte på vip-listan.