lördag, mars 03, 2007

Nattligt besök

I natt ungefär vid 2-tiden så fick jag besök i sovrummet. Jag vaknade av att höger vad krampade något jävulskt. Den var stenhård och påminnde om muskeln på en uppumpad bodybuilder. Den lilla men ack så envisa vadmuskeln visade upp sina konturer genom skinnet på mitt ynkliga ben. Jag höll knappt på att få bort krampen. Om det berodde på mina två långpromenader eller vätskebrist låter jag vara osagt. Mest bevisar det nog vilken genomusel form jag är i just nu. Inte konstigt med tanke på att jag knappt tagit ett steg sedan knäna började krångla i september 2006. Inte heller konstigt med tanke på att jag innan september 2006 haft en genomusel form dom sista 10 åren. Man skulle kanske tro att jag blir lite oroad över att mina gamla gubbvader visar såna här tendenser redan nu. Det borde jag bli. Men mest känns det som att jag fått besök av en gammal god vän som jag inte sett på länge. Håll dig dina styrkor nära men dina krämpor ännu närmare liksom.