tisdag, mars 27, 2007

Ännu ett jävla jubileum


1000 inlägg på "AspLövet goes H40" Det som skulle bli en enorm framgångssaga har blivit ett monstruöst misslyckande. Någonstans långt inne i gubbvaderna trodde jag faktist själv på succé för min H40-satsning. Min kropp gjorde mig dock som vanligt besviken och vände ryggen åt mig ganska så fort det bara gick. Inget att skratta åt. Efter snart 500 dagar av rehab, promenader, gubbvader, vila, bitterhet, voltaren, mera rehab, knäskador, rehab, vila, voltaren, ormsalva, promenader, bitterhet, rehab, kortisonsprutor, vila, så står jag här nu på ruta [Rehab] igen. Ett evigt kretslopp utan chans att bryta mönstret känns det som.

Tanken att lägga av har slagit mig i huvudet mer gånger än vad som nog anses vara lämpligt. Förut lät jag aldrig den tanken gå längre bort än orden "lägga av". Men häromveckan blottade jag mig lite för mig själv och började planlöst spåna på vad jag kunde göra den dagen jag inte orkar försöka springa orientering längre. Borde jag helt klippa banden eller kanske bli en ledargestalt? Just nu orkar jag inte tänka på att vara en ideéllt arbetande person i en sport som inte är för mig. Däremot var jag inte helt oäven i tanken att bli en fanatiskt orienteringssupporter. Jag satt länge och funderade på hur man agerar då och för att få smaka på kakan lite så beslöt jag mig för att genomföra en "torrträning". Om resultatet blev särskilt lyckat eller om min torrträning kan överföras till verkligheten låter jag vara osagt, men jag glömde bort min bitterhet för några minuter. Bara en sån sak är värt att minnas till nästa gång.

Så för att visa vad som hände på min torrräning bjuder jag här på videobevis.



Direktlänk till filmen på Youtube.

För svagsynta H40-löpare hade jag tidigare länkat till en större (640x480) version av den här tragiska framtidsvisionen. (Avsevärt bättre kvalitet) Jag var tvungen att plocka bort den länken för anstormningen av folk som ville se min torrträning i storformat höll på att sänka en sajt som inte bör sänkas. Om någon vill komma åt den så kan ni kontakta mig på mail. (Hittas under min profil)

18 Comments:

At 3/27/2007 11:11 em, Anonymous Anonym said...

"Grattis" med de 1000 første, - håper det blir mange flere. Du er en stor trøst for en som nærmer seg H50 og sliter med å få 4 treninger i uken. Her ser man at andre har det verre!

Videon var bra! Har du sett den norske varianten:
http://www.youtube.com/watch?v=cyGr8QhZA30

Lykke til med gubbvaderna! Men hva i h.. er det for noe?

Jan, 47 1/2

 
At 3/27/2007 11:26 em, Anonymous Anonym said...

Nog har jag förstått vid det här laget att AspLövet blir bitter av hyllningar så här har du en fet skopa ;-)

Oh du store AspLöv, kungen av humor, giv oss tusen och åter tusen bittra inlägg till.

 
At 3/28/2007 7:34 fm, Anonymous Anonym said...

Varför valde du inte en bottenlös mosse, så att du sakta men säkert drogs ned i skiten?

 
At 3/28/2007 9:02 fm, Anonymous Anonym said...

Det är bara att trimma in miniknatarna i sporten, lägga på 15 kilo och satsa på att skjutsa dom land och rike runt så se`s vi Dalarna. /Hammis

 
At 3/28/2007 9:07 fm, Anonymous Anonym said...

byt jobb brorsan!
videon påminner mig om året när vi coachade på Jukola.. dock satt vi inte i något kärr men det var nog lika blött ändå.

 
At 3/28/2007 9:46 fm, Anonymous Anonym said...

Helt jäkla underbart!!!

 
At 3/28/2007 9:55 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis till 1000-jubileet! Vad du inte har i gubbvaderna har du i "pennan". SPÄNST!

 
At 3/28/2007 10:27 fm, Anonymous Anonym said...

Kommer helt osökt att tänka på denna intervju från VM i Danmark:

http://live.woc2006.dk/sound/Aet_intervjuer/VAXJO.MP3

Räknar med att Asplövet dyker upp i Ukraina i sommar. Skulle det inte vara som VM- eller publiktävlingslöpare så går det alldeles utmärkt att "bara" vara entusiastisk supporter.

 
At 3/28/2007 1:25 em, Anonymous Anonym said...

Helt otroligt bra!!

Till Norrmannen i toppen som undrade vad gubbvad är för något så kan du hitta svaret här. http://www.alternativet.nu/osnack/show_thread.asp?thread=26903

 
At 3/28/2007 4:36 em, Anonymous Anonym said...

Fantastico - AspLöwet!!!
Helt attans grisbra...!

 
At 3/29/2007 7:25 fm, Anonymous Anonym said...

Du är inte lite knäpp du :)
Men å andra sidan hur rolig som helst.
Grattis till de 1000.

 
At 3/29/2007 2:55 em, Anonymous Anonym said...

Asplövet, du är min idol. I dig och dina gubbvader ser jag något som mycket väl skulle kunna vara mig själv om 10 år...

 
At 3/29/2007 8:39 em, Anonymous Anonym said...

Grattis till de första tusen, måtte det bli många fler!
Men du Lövet, är det inte egentligen Makramé som du pysslar med på filmsnutten?
Ser ruggigt bekant ut den däringa figuren som sittandes på en stol mitt i skogen och med en malt i näven domderar över oss stackars Makraméutövare.
Honom har jag sett förr!

 
At 3/29/2007 10:04 em, Blogger Unknown said...

Mera bitterhet åt folket!

 
At 4/01/2007 8:20 em, Anonymous Anonym said...

Dalis.

Kula har nog lite rätt!!! Jag kommer iofs inte ihåg hur folk/domarna/du såg ut men nog påminner det nått om makramén!

Suverän film OCH MUSIK!!!

 
At 4/02/2007 7:47 em, Anonymous Anonym said...

Skrattade gott trots en i övrigt trist rehab-tillvaro. Om man blir så här kreativ av att vara hemma och "rehaba" så ser jag fram mot de kommande månaderna...

 
At 4/03/2007 4:50 em, Anonymous Anonym said...

will you marry me...? you make Fed-x look like a looser

 
At 4/16/2007 9:14 em, Anonymous Anonym said...

Äntligen har jag också sett filmen med stort F. Du är så jäkla GRYM Lövet. Hoppas du fortsätter till 10000.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se