tisdag, mars 13, 2007

Nu är jag trött. Godnatt!

Efter 30 minuter tittade jag på klockan. Då hade det bara gått 15 minuter. Fan! Tänkte jag. I den här takten kommer jag behöva cykla till Uppsala innan det kan räknas som ett träningspass. Nu blev det inte så illa tack och lov. Jag rundade Räddningsverket i Rosersberg innan jag vände hemmåt. Rakt igenom det avlysta tävlingsområdet för Tiomila 2008 tog jag mig. Fusk och mygel håller jag på med tydligen. Om jag mot alla odds kommer att springa Tiomila 2008 lovar jag att springa med oknytna skosnören och en kompass utan sprit i. Dagens, och årets första, mountainbikepass stannade på 55 minuter. Mycket grus och asfaltsvägar blev det så nog fick jag ihop 25 km i alla fall. Jag vet inte exakt eftersom min cykeldator har gett upp. Jag firade träningen med att äta kallrökt lax med hovmästarsås till middag. Vardagslyx. Inte att blandas ihop med lyxvardag. Såna ser jag aldrig till.