tisdag, april 10, 2007

Långa cykelturer

Dagens lunchpromenad ställdes in pga av det ömmande knät. Man är vek som en skånsk tall i vinterstorm. Hursomhelst degar jag mig allt mer och mer ner i drömmar om jobbiga projekt. Projekt som min veka kropp aldrig skulle klara av men det är nog därför man hittar mina drömmar i den kategorin.

Jag har tidigare tipsat om Bikepackers enorma cykeltur för 5 år sen. Nu senast har jag läst igenom Tallabombas cykeltur 1998-99 och sen läser jag även om en Svensk kille som under 100 dagar skall cykla i Asien. Det finns ytterligare en liknande resa som jag inte börjat läsa igenom ännu, men jag behöver nog inte oroa mig för att dom långdragna berättelserna från trötthetens cykeläventyr skall ta slut. På den här sajten finns mycket godis att deka ner sig i.

Tur att det finns andra som gör saker man själv vill men inte kan. Mina 45 kilomters cykling i helgen ter sig ytterst ynkliga i detta sammanhang.