söndag, april 22, 2007

Man borde dra norrut

Jag har dragits med en lättare magsjuka dom sista två dagarna och mest legat på soffan. Senaste Skogssport har jag bläddrat igenom minst 20 gånger men det slutar hela tiden med att jag fastnar på mittuppslaget. Det är inte ofta jag får lyriska abstinensattacker till orientering numera men med mittuppslagskartan så börjar jag nästan darra av upphetsning. IFK Kiruna firar 100-års jubileum och arrangerar en 2-dagars tävling, i början av augusti, i Abisko som ligger i Sveriges nordligaste hörn. Jag stirrar mig trött på kartan och lägger torrbanor kors och tvärs genom nationalparken. Hade det bara varit lite mer jävlar anamma i mig hade jag anmält mig och köpt flygbiljett på studs. Eller varför inte börjat planera en långresa på cykeln med nämnda tävling som mellanmål innan jag vänder söderut på cykeln igen. Men nu är jag bräcklig som en bortglömd trimkontroll och vet att när augusti kommer sitter jag kvar här nere i Lapplands Väsby och kommer allt längre och längre bort från det jag vill göra.

5 Comments:

At 4/22/2007 9:12 em, Anonymous Anonym said...

för resanStockholm - Kiruna
Vuxen 970
Vuxen 970
Barn 2-11 år 485
Spädbarn 0

Kiruna - Stockholm
Vuxen 970
Vuxen 970
Barn 2-11 år 485
Spädbarn 0

Serviceavgift 150
Skatter inkl. moms 920

Total 5 920 SEK

 
At 4/22/2007 9:31 em, Blogger AspLövet said...

Billigare att cykla med andra ord...

 
At 4/22/2007 11:18 em, Anonymous Anonym said...

Satt precis som du och kollade och kollade och kollade. (solklart den bästa "artikeln"). Var tvungen att ta BAMM-kartan från 2005. Vi var uppe och härjade på sluttningen en bit nordväst om kartan på slutet det året. Vi sprang uppe på åsen norväst om kartan och däruppifrån såg man att det är grymt vackert nere i dalen.

Skit i flyget och ta tåget istället! Jämfört med flyg är det klart billigare. Sen kliver man av på Abisko station och det måste ju vara typ på TC :-) Visserligen tar det typ 20 timmar men har man kartan med sig så går tiden fort!

 
At 4/24/2007 11:10 fm, Anonymous Anonym said...

Varför nöja sig med halva kakan när man kan få hela.
Gör slag i saken under parollen "Från Abisko i norr till Öbisko i söder".
Jag lovar den här bloggen kommer att uppleva en mediahausse utan like.
Eller?

 
At 4/24/2007 11:20 fm, Blogger AspLövet said...

Vet inte vart du hittar Öbisko någonstans bara. Är man fortfarande i Norrland? Eller är du ute efter att jag skall köra en resa från Treriksröset i norr till Smygehuk i söder. Kanske leta upp alla orienteringskartor jag kan på vägen i en rak linje och orientera mig fram.

DET vore något DET!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se