söndag, april 01, 2007

Allt var inte bättre förr

Om 2 veckor är det Rånäskavlen. Jag kommer givetvis inte springa själv, men som nyutnämnd biträdande UK kommer jag vara på plats och se snett på klubbens löpare som får gotta sig i skogen. Annars har jag rätt många Rånäskavlar under bältet. Min första Rånäskavle i den stora H17-klassen var 1983. Jag fick då deltaga på något som mest påminde om terränglöpningsbudkavle. Maken till orienteringsfria sträckor har man sällan skådat. Spana in sträckorna till 3:e, 6:e och 11:e som hårresande exempel. Man skulle kunna kategorisera nästan varenda sträcka som intelligensbefriad orientering. Som förstaårsjunior hade jag inte blommat ut löpmässigt ännu så jag blev milt sagt slaktad på den tredje sträckan för vårt 4:e lag. Dom bästa hade under 40 minuter på 7,4 kilometer. OK Österåker vann efter att ha varit i ledningen från första växeln ända in i mål. Vårt 1:a lag kom 4:a (Hammis, Håkan, Budda, Olle) av 56 startande lag. Jag gissar att det var en blöt vår det året för jag har ritat i en egen sjö på kartan mellan 3:e och 4:e kontrollen.

2 Comments:

At 4/03/2007 11:36 fm, Anonymous Anonym said...

Som gammal rånäsare tycker jag det är ett under att man kan springa på den kartan, med den banan. Men det ligger ju i alla fall i metropolen Knutby ;)

 
At 4/03/2007 3:21 em, Blogger AspLövet said...

Rånäs borde ju har kört på Knutby-vågen för några år sen när den var som hetast med Fossmo & co.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se