onsdag, maj 09, 2007

1994 var ett bra år

Minns ni förr? Innan orientering handlade om arenaproduktion och slaskområden i utkanten av platser ingen vill besöka. Då sprang jag orientering. Numera känner jag allt som oftast inte igen min sport men det är väl mitt problem antar jag. Det är mycket som är mitt problem om man börjar tänka efter.

Nu kom jag att tänka på en sak. Ibland hör man ju folk som skriker "kötta" åt löpare för att dom skall ta i ordentligt. Vad säger veganerna om det egentligen?

Nu kom jag att tänka på en sak. Är inte vägval något som oftast inte alls utförs på vägen?

Nu kom jag att tänka på en sak. Är inte livet märkligt. Ena sekunden springer du som en nybörjare medans nästa sekund leder du Tiomila. Näee! Vänta nu! Det var ju inte jag.

Nu kom jag att tänka på en sak. Det är rätt svårt att ragga på brudar som inte springer orientering. När du säger att du orienterar så tänker dom säkert på Skogsmulle. Han är ju inte så snygg och jättegammal och bor i skogen och gillar småbarn. Inga bra odds för dig.

Nu kom jag att tänka på en sak. Den smartaste konkurrenten man har på tävlingar är den personen som slår dig en gång och sen en gång till. Hur gör han det där?

Nu kom jag att tänka på en sak. Om man får massa kardborrar på sina orienterinsgbyxor är det nog ingen bra idé att springa för nära en annan löpare. För då skulle ni kunna fastna i varandra och det är inte säkert ni har samma bana.

Nu kom jag att tänka på en sak. En gång för länge sen sprang jag Kolmårdskavlen. På väg till 2:an sprang jag förbi Gubb-gölen. Vad har den med allt det här att göra tror ni?

7 Comments:

At 5/09/2007 7:32 em, Anonymous Anonym said...

Inte helt likt årets 10-mila. Vacker karta. Anständig bana.

 
At 5/09/2007 11:59 em, Anonymous Anonym said...

Skumt, jag hade för mig att startpunkten och sistakontrollen var tvärtom och att min bana gick åt motsatt håll. Kanske var året innan/efter då, vilket känns skumt. Sprang iaf H13-16 hade en tidig kontroll nära 14:e. Kan ju helt enkelt varit så att ungdomsklassen sprang åt motsatt håll trots samma startpunkt å sista. Skitsamma, svårt som faan var det.
Kartan heter Bethlehem tror jag. Nyare delar i söder Komårdens Tak eller nåt åt det hållet.

 
At 5/10/2007 1:06 em, Anonymous Anonym said...

Ja, detta är verkligen OL-kärlek. Man får lust att nita på E4an varje gång man åker förbi och sticka ut och springa om banan.
Om man började luska i det här med gubbgölen så tror jag att man ganska snart skulle finna att alla vi som idag dras med Gubbvad var med på den här tävlingen för 13 år sedan. Vad jag vet var det då någon gång som begreppet dök upp för första gången......

 
At 5/10/2007 1:16 em, Blogger AspLövet said...

Det bör tilläggas att du (Liga) sprang som en gud på den där Kolmårdskavlen. Du sprang 4:e och plockade upp vårt 1:a lag från 30 till 19. Ni slutade 14:e av drygt 110 lag. Själv sprang jag också 4:e men för 2:a laget. Jag fick stryk ordentligt tidsmässigt av dig men lyckades ta upp oss från 52 till 42.

 
At 5/11/2007 8:39 fm, Anonymous Anonym said...

Ojdå, det var inte meningen att framhäva mig på det viset. Men precis som fotbollen så hade jag mitt topp-år -94 så det stämmer säkert. Vill också minnas att "BP" var ännu vassare än mig denna dag. Vad säger resultatvirtuosen om det?

 
At 5/11/2007 8:50 fm, Blogger AspLövet said...

Finns det något år som inte var ditt bästa år? Du är talangen som slutade för tidigt med satsning. Hursomhelst har jag inga uppgifter på att BP skulle ha varit med. Våra tider nedan.

banl-tid-plac-löpare

Väsby OK 1

8,8-55,14-12-Stor Lars
8,8-66,40-28-Hasse
8,8-65,15-30-Torgny
8,8-56,22-19-Liga
11,8-79,42-14-Runchen

Väsby OK 2

8,8-56,34-18-Beeran
8,8-73,42-47-Fredrik E
8,8-72,07-52-LGW
8,8-64,42-42-AspLövet
upggift saknas på sista. Tror det var M.tP

Truckers vann före Linköping och Angelniemen A. 112 lag startade.

 
At 5/11/2007 10:00 fm, Anonymous Anonym said...

.... och jag misstänker att Beppe sprang i det Linköpingslaget... Hmmm, det här är ju viktiga saker så här 13 år senare..... ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se