torsdag, maj 31, 2007

Ansvarig för kaoset: AspLövet

Det kommer bli kaos på lördag. Jag är ju ansvarig för Äventyrskavlen på årets StOF-läger, där jag bojkottar äventyret och kör en orienteringsbudkavle istället. Det kommer bli kaos. Ca 45 lag (6 str) är anmälda vilket gör att ca 300 förvirrade och uppstressade ungdomar skall försöka växla ut och in varandra. Det hade kanske funkat bra om jag kört med nummerlappar men jag tyckte att det var overkill när beslut om det togs. Nu får jag stå mitt kast. Jag kan redan nu se gråtande nybörjare, galna H16-killar, rabiata ungdomsledare och nertrampade småflickor i växlingshagen. Kanske kommer det bli den största orienteringsskandalen sedan Tiomilas polettkaos på 70-talet. Tur att jag hittar bra runt om Ängsjö. Jag vet vart man gömmer sig bäst efter tävlingen. Kommer det inga blogginlägg under helgen har dom fått tag på mig. Det var kul att kännas. Eller kännas och kännas. Jag känner ju för fan ingen.


Men innan jag lägger benen på ryggen kommer jag skrika några sista spydigheter i min megafon.

2 Comments:

At 6/01/2007 9:14 em, Anonymous Anonym said...

Förlåt men du ser ut som hitler möter en buktalardocka...

 
At 6/02/2007 8:36 fm, Blogger AspLövet said...

Du behöver inte be om förlåt. Inte för att jag sympatiserar med Hitlers filosofi men orden "Mein Kampf" passa ändå rätt bra in på mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se