måndag, maj 07, 2007

Den stora planen (igen)


Jag har gått in i en högintensiv vecka vad gäller behandling av mitt knä. Får jag ingen positiv reaktion på detta så kommer jag ringa Doktor Kortison igen. Idag var jag på besök hos kusin D (Kiropraktor) som skaffat sig en svindyr laserapparat. Jag hade nog förväntat mig något mer sci-fi inspirerat, såsom ett Jedi-svärd eller en Stormtropper pistol, istället för den lilla pennan som han jobbade med. Nåja... benet kapades inte under knäskålen trots hög intensitet. Under behandlingen kändes det ingenting men en timme senare började det värka lite. All smärta måste vara av godo när man kör laser tror jag. På onsdag skall jag till min rehab-tjej för massage på nämnda knä och på fredag kör jag en ny omgång med laser.

Vad handlar då den stora planen om (igen). Den här gången är inte fokus på orientering utan på en annan sport. Om jag får ordning på knät den närmaste veckan så kommer jag anmäla mig till Lida Loop som går 10 juni. Detta för att sporra mig själv att träna med fokus på styrketräning och cykling för att bygga upp muskulaturen runt mina knän. Jag hade iofs denna plan (Lida Loop) redan förra året men då sket det sig. Som vanligt skulle man kunna säga om mina planer. Vad som gäller om jag kan vara med är en trevlig 65 kilometers tur i motionsklassen. För min egen del så får jag nog krampgaranti vid anmälan.

Så ser det alltså ut i världens mest misslyckade orienteringssatsning.