måndag, maj 07, 2007

En lång bortkastad sträcka

Jag har tittat på kartorna från NOC rätt mycket och det är några små detaljer jag hakar upp mig på. Förutom att det är relativt platt och ser tråkigt ut så undrar jag om långsträckan till 7:an, på långdistansen, verkligen är rätt avvägd. Om man ignorerar att det handlar om 2,5 kilometer tråkig jävla väglöpning så ser jag bara ett vägval (rött på kartan). Man skulle kunna erbjuda ett till om man är på riktigt bra humör (blått) men jag skulle inte ens på mina sämsta dagar springa det. Nu har jag inte sett några vägval från världseliten, så dom kanske smiskar mig på fingrarna och har sprungit på helt andra ställen. Men i så fall vad vet dom egentligen om riktig orientering. Jag är ju världens bästa orienterare. Glöm inte bort det.

2 Comments:

At 5/08/2007 10:54 fm, Anonymous Anonym said...

Tjek vinderens vejvalg på http://www.matthiasmerz.ch/images/stories/personal/2007/Mai/noclang+.jpg

 
At 5/08/2007 11:06 fm, Blogger AspLövet said...

Precis där ser vi varför han är en vinnare och varför jag sitter kvar här hemma bitter som fan.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se