lördag, maj 26, 2007

En lång sträcka

Idag är jag glad. Inte så mycket för min egen skull som för andra. Som dom lyckliga satarna som sprang ultralånga mästerskapen i Norge till exempel. Satan i gatan vilken fin bana. Jag hittade kartan hemma hos Øystein Kvaal-Østerbø. Han var inte med och sprang men har ändå lagt upp kartan. Jag gillar hur han tänker. Kolla bara in långsträckan till den 12:e kontrollen som jag snott här. Det är inte på långa vägar den bästa sträckan. För att var helt ärlig så är den rätt dåligt vägd och det finns inte så mycket att välja på mer än att trampa stig svagt höger om strecket. Men sträckan är längre än vad som måste anses normalt även i såna här sammanhang. Jag gillar. Jag gillar det skarpt. Jag blir trött bara genom att titta på banan. Det kanske iofs kan bero på att jag sov väldigt lite i natt men vem är nogräknad. Den röda inritningen är hur jag skulle ha sprungit. Hårt. Sen hade jag vaknat kallsvettig som tagen ur en mardröm. Det hade det varit värt. Varje natt. Året runt. För resten av mitt liv.

3 Comments:

At 5/27/2007 5:51 em, Anonymous Anonym said...

DX Deluxe, ett arrangemang för dig? www.dxdeluxe.se

 
At 5/27/2007 7:00 em, Blogger AspLövet said...

Nu är iofs DX Deluxe en extrem-extrem-sprint men om kroppen hade behållit sin status från 1994 så hade inte jag bangat.

 
At 5/28/2007 2:21 em, Anonymous Anonym said...

jag sprang högre upp i början, benen hade inte lust att ta "dalen" ditt vägval korsar. Klättringen uppför brantkanten efter 4/5 tog jag lite tidigare, innan stigen börjar gå utför, där det är lite gult ritat också vänster om stigen och ungefär där den blir en drivningsväg.

Kul sträcka att springa, men det verkar ha visat sig att de flesta rimliga vägvalen var ungefär lika bra.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se