tisdag, maj 29, 2007

Ingen guldklocka i sikte

Idag.

Just idag har jag jobbat 10 år på firman. Det är jävligt länge det. Ungefär som att man skulle slå ihop H35 och H40-karriären. Det har väl gått ungefär så bra på firman som i gubbklassen för den delen också. Jag tror inte att någon på firman vet om att jag jobbat 10 år idag. Mest för att vi är inte så många kvar från tidigt sekelskift. Jag skickade i alla fall ut ett mail till alla på avdelningen som löd;

"För att fira att det inte finns något att fira den här gråa vardagen, som har en kulör påminnande om hårfärgen på mina tinningar, så bjuder jag på lite tuggbart. (inga tjärpastiller dock även om det nog hade passat bra)"

Folk fattar ingenting. Bra så. När jag tänker efter så är det komiska i sammanhanget att direkt efter att jag börjat på firman så kom dom första tendenserna till gubbvader.

Vänta nu!

Innebär det att......

2 Comments:

At 5/29/2007 4:49 em, Anonymous Anonym said...

Det innebär...STÄMM FÖRETAGET!! Förlorad inkomst som proffs, alla reklampengar...det borde vara sjusiffrigt belopp!!!

 
At 6/01/2007 9:41 em, Anonymous Anonym said...

8 år tio månader och några dagar..

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se