måndag, maj 28, 2007

Lösa startkort

Jag fick just en genialisk idé. Till helgen är det StOF´s ungdomsläger och jag är ansvarig för Äventyrskavlen. Min gissning är nog att den allt som oftast har handlat om lekar i blandad form men jag går min egen väg och bjuder på en ren orienteringsbudkavle. Fast kanske inte helt normal om man skall vara ärlig. På lördag kväll bjuder jag på mina kart-alster här på bloggen. Nåja åter till min geniala idé. Av någon för mig oförklarlig anledning har jag hamnat i lite tidsnöd så jag började känna mig lite stressad. Inte alls likt mig som brukar vara klar med saker och ting innan jag ens vet om att det skall göras. Eftersom jag är old-school så kör jag retrostuket rakt igenom. Vanliga hängande stiftklämmor kommer det att bjudas på och till det lösa startkort. För att vara lite extra schysst så tillverkar jag startkortshållare till alla startande lag (ca 40 st). Jag hade förberett mig på några kvällars jobb där jag klipper till plastfickor som tejpas och donas för att sen förses med resårband för fästning på handleden. Nu har jag dock hittat en massa plastfickor med färdig "hålkant" i ett kontorsförråd nära mig. Det geniala är att jag tjänar säkert 1 timme på det här.

Jag sa inte att det skulle förändra världen.

Ni fattar hur illa ställt det är när en sån här skitsak är det bästa som hänt mig på väldigt länge.

8 Comments:

At 5/28/2007 11:34 fm, Anonymous Anonym said...

Härligt, bra, lär kidsen äkta retroorientering. Skriv in i tävlingsreglerna att det finns två varianter av obligatorisk klädsel:

1. TURBO (superlångkalsonger med adidasshorts utanpå)
2. Egentillverkade (sydda av mamma) nummerlappsnylonbyxor.

Har du inte kvar några röd-vita skärmar med blått lodrätt streck?

20:000-del med bruna sankmarker?

De ska växla med en äkta budkavle i ett snöre runt halsen. Där ska du ha ristat in ett kryptiskt ordspråk (just det här tar lite tid men det tjänade du ju in på plastfickorna)

Det förändrar inte världen för oss oldschoolorienterare men snacka om att kidsen på sommarlägret kommer att bli förvånade!

 
At 5/28/2007 12:43 em, Blogger AspLövet said...

I vår klubbstuga finns det en röd/vit "flaggvariant" hängande. Om man skall köra retrostuket rakt över så bör det ju faktist räcka med en kontroll per bana. Alla har samma bana. Långt bort, stämpla, långt hem.

Klädselkrav vore fint men framförallt klassisk budkavle runt halsen. Den här gången hinner jag inte men till nästa tillfälle skall jag banne mig tälja till tunga träkavlar som skall användas.

 
At 5/28/2007 2:39 em, Anonymous Anonym said...

"...en kontroll per bana"
Rätt tänkt men starten ska förläggas vid lämplig järnvägsstation 15-20 km bort och kontrollen passeras efter banan.
Stämplarna ska heller inte utgöras av moderniteter som stiftklämmor utan STÄMPLAR! Blir dagen regnig kan det bli spännande vid klagomuren...

 
At 5/28/2007 3:46 em, Blogger Unknown said...

Vore det inte läge att hyra in kontrollanter som sitter och prickar av de tävlande vid varje kontroll? Till de acceptabla metoderna för att lokalisera dessa hör att gå efter lukten av kaffe.

 
At 5/28/2007 4:36 em, Anonymous Anonym said...

Med riktiga STÄMPLAR är det obligatoriskt med kontrollanter!
Varje kontrollant förses, förutom en 1 meters skärm, med en plastportfölj av bandymodell. Den innehåller stämpel, stämpeldyna, penna, block och första förband utgånget 1947.

 
At 5/28/2007 5:20 em, Anonymous Anonym said...

Nejdu frank_vincent där har du nog allt fel.

Möjligtvis kan kontrollanterna ha med sig de sakerna ut i skogen. Fast då får de bära dom i en gammal tygryggsäck med läderremmar eller i en sån rutig shoppingvagn (men det blir lite knepigt i skogen) (å andra sidan har AspLövet visat att det går bra att köra rullator i skogen så det går nog)

Nej en äkta bandyportfölj innehåller enbart alkohol i olika former. Vanligast är fulwhisky, bandykaffe, kaffekask och glögg!

 
At 5/28/2007 9:00 em, Anonymous Anonym said...

"Nejdu frank_vincent där har du nog allt fel."

Inte alls! Jag har en i min ägo som räddades åt eftervärlden vid en städning i OK Tyrs materialförråd för c:a 30 år (!) sedan.
Portföljen är av bandyMODELL.

Innehållet i en bandyportfölj är jag i egenskap av Uppsalabo väl förtrogen med...

 
At 5/29/2007 9:54 fm, Anonymous Anonym said...

frank_vincent sa...
"Nejdu frank_vincent där har du nog allt fel."

OK jag erkänner att jag läste lite snabbt och missade det där med bandyMODELL. Eftersom jag är den bandy- och fulwhiskyälskare jag är fokuserade jag direkt på innehållet!

Förresten kan väl inte en bandyportfölj vara av plast? (om det nu inte är en modell?) Fast att det var 30 år sen imponerar stort!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se