onsdag, maj 09, 2007

Prioriteringar

Jag halkade ju in på UK-tjänsten i år av någon oförklarlig anledning. Varför, kan man fråga sig eftersom jag varit där förr och vet vilket otacksamt jobb det är. Hursomhelst så har vi ett lag anmält till Jukola i år och det har varit svårt att få ihop folk. Givna löpare verkar inte uppskatta riktiga tävlingar numera.

Idag fick jag ett mail från en redan klar löpare i laget. Avslutningen på hans mail löd,

- "...det har dykt upp en del annat i Juni för mig och således så kommer jag prioritera bort att åka på Jukola"

Jag svarade,

- "OK, tråkigt men så är det ibland"

Vad jag egentligen menade var,

- "Är du helt dum i huvudet! Vad fan finns det som skulle vara viktigare än Jukola. Säg till din fru att hitta på något annat den jävla helgen så ses vi vid Silja terminalen. Kom inte försent din ynkrygg!"