tisdag, maj 29, 2007

Saknas: Hammare

Jag är just hemkommen från klubblokalen. Jag gick dit för att plocka på mig lite material till helgens arrangemang men jag insåg ganska fort att jag borde ha smygit dit efter mörkrets inbrott. Väl på plats var det nämligen klubbträning för fullt och folk ritade i banor och taggade upp för att få springa sig trötta i skogen. Jag förbannade mig själv samt mitt tillstånd och önskade att jag hade haft en hammare med mig. En billig skithammare, inköpt på Rusta för 29 spänn, som jag kunde använt på mig själv. Jag hade bankat mig själv i ansiktet om och om och om igen tills att mitt ansikte inte var mer än en blödande råbiff. Med hammaren hade jag sen slitat upp tårkanalerna så att tårarna sprutade. Sen hade jag satt mig i klubblokalen och väntat på att mina klubbkamrater skulle komma tillbaka. När dom dök upp och frågade vad som hänt hade jag bara svarat.

"Jag blöder lite och några tårar trillar men ser du någon svett? Näee, just det! Det enda jag kräver här i livet är lite blod, svett och tårar men det är tydligen för mycket att begära"

Sen hade jag gått hem och baddat mitt ansikte med den där jävla skitwhiskeyn som aldrig vill ta slut oavsett hur mycket jag tvingar i mig.