onsdag, maj 02, 2007

Tiomila i full gång

Idag brast det för mig. Min Tiomilabojkott har varit misslyckad redan från dag 1 och nu är den totalt pulveriserad. Någon vänlig själ på Alternativet tipsade om att Tiomilasändningen fanns på den barnvänliga sajten Pirate Bay så jag föll som en ensamstående fura i höststorm. Jag har nu laddat ner hela sändningen från herrkavlen och börjat beta av den minut för minut.

Just nu har täten växlat på den 3:e sträckan och spänningen är olidlig. Tänk att Halden och SNO bommade bort sig på första. Nu har iofs Halden fått kontakt men hur det här skall sluta törs jag inte gissa. Att Göteborg är med i täten ser man om inte annat på Fredrik Löwegren i studion. Jag tycker mig kunna se lite ryckningar i ögonbrynen på honom där han får sitta uppklädd i kostym istället för att springa.

Jag tror jag får dra ut lite på tittandet dom närmaste dagarna. Som en god bok ungefär. Jag gissar att Halden ändå tar det här till slut men jag har aldrig varit bra på att tippa så förmodligen har jag fel. Svaret får jag inte ikväll.

Själv hade jag inte gjort bort mig på den andra sträckan.

För 20 år sen.