torsdag, maj 03, 2007

Verkligheten i nyans av orange

Efter behandling igår på vänster skräpknä så kändes allt lite bättre. Jag ska dessutom om allt vill sig väl behandla knät med laser i helgen. För att fira detta stack jag i kväll ut på en lättare MTB-runda. Jag hade för dagen inköpt ett par nya cykelbrillor eftersom jag slarvat bort dom gamla. På Intersport hittade jag ett sniikpar för 200 spänn. Dom funkade bra för mig. Kanske mest beroende på att jag inte ställer så höga krav på livet numera. I glasögonen kan ni se spegelbilden av solen som just går ner bakom ett slyhygge och även min hand som håller i kameran.



Första milen var tekniks körning på steniga stigar som gjorde mig glad och lycklig. Andra halvan var blandad körning och passet slutade på måtfulla 21 km. Effektiv körtid var 70 minuter men i verkligheten var jag ute längre än så. Efter 12 kilometer fick jag nämligen punktering och det behövs nog träning på det momentet. Det hann rinna iväg drygt 10 minuter innan jag var redo för att cykla igen. Hade jag haft däckjärn med mig hade jag iofs tjänat några minuter. Av en ren slump så drog jag på mig punkteringen ganska exakt eller om det nu blir nära platsen där Tiomila kommer ha sitt TC 2008. Väl där noterade jag att arrangörerna har det väl förspänt. Mycket av infrastrukturen är på plats som ni kan se på bilden redan. Dessutom är det ju samtidigt halvrivet så efterarbetet är redan avklarat.

3 Comments:

At 5/04/2007 7:33 fm, Anonymous Anonym said...

Det finns nog en del "bra att ha med prylar" i Ägget som du kan fylla på med.

 
At 5/04/2007 12:15 em, Anonymous Anonym said...

...kollade in World Map... översätts allt till engelska om man önskar..?

 
At 5/05/2007 10:05 em, Blogger AspLövet said...

Översätts allt vad?
Bitter på svenska blir i alla fall bitter på engelska

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se