måndag, juni 18, 2007

1986-2008

Minnesanteckningar:

1986 Tampere
Steffe springer 1:a och det går vilda diskussioner om det behövs lampa eller inte. Steffe väljer lampa när vi konstaterar att dom bästa Svenska lagen tar det beslutet. Jag springer 6:e 11,4 km och bommar i princip ingenting. Växlar över till Hasse som har sista sträckan och han för in oss som 131. precis som 1984 var det tallhed kilometrarna närmast TC för att längre bort vara tuff finsk urskog. Brorsan var äldst i laget med 22år.

Resultat från detta år saknas i Jukolastatistiken. Stor besvikelse eftersom jag inte skrivit några resultat på kartan. 2008 är det alltså 22 år sen jag var där. Med den här kartan stänger jag min "Finska vecka" och spar på krutet till nästa år. Då jävlar skall det bli ett Jukolaår som folk sent skall glömma.


5 Comments:

At 6/18/2007 3:10 em, Anonymous Anonym said...

Neeeej! Jag som trodde det här var inledningen på en tre veckor lång sommarföljetong från 1986-2008, och så var det istället spiken i kistan på finska veckan...

 
At 6/18/2007 7:43 em, Anonymous Anonym said...

Känner mej besviken, men det hjälpte inte att välta stenar denna gång... Resultaten från 1986 och några andra år tycks vara ett mysterium.

 
At 6/20/2007 6:25 em, Anonymous Anonym said...

Ja det här var ett fint år, resultatet går ju inte och klaga på så här i efterhand. Mera, kan det varit då vi kamperade brevid Växjö OK med blond skönhet. Europe hade nog nyligen släppt "Final countdown" också. Vill även minnas att Eksports OL ledde efter 2 sträckor efter inhopp av Ivarsson-Rautianen. Bra att finska veckan är slut, nostalgitripper är smärtsamma.

 
At 6/26/2007 8:53 fm, Anonymous Anonym said...

Jag satt och läste resultaten ifrån 1986 i finska "skärmen" förra veckan. Borde inte kusin-Vasamin ha den hemma i bokhyllan?
Såg att Öyvin Thon var sträckbäst(?) på 1.05

 
At 6/26/2007 9:42 fm, Blogger AspLövet said...

Jag tvivlar på att Kusin-Vasamin har några resultalistor eller skärmen-varianter. Herrugud, karln har ju inte ens kartpärmar.

65 på 11,4 alltså. Gissar att jag tappade lite på Herr Thon.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se