torsdag, juni 21, 2007

Borås Borås

Sprid nyheterna, jag var där en gång
för jag ville bli en del av dig
Borås, Borås.

I VJ-skor och trasiga nylonbyxor
gjorde jag entré i stora stan
Borås, Borås.

Ja, jag ville vakna upp i stan som aldrig sover
Där blev jag nästan kung för en dag
dagen var nästan min

I skogens estrad var jag nummer två
men det var här som jag vill slå
Borås, Borås.

För om jag lyckades här
fanns inga mer besvär
då hade jag allt
Borås, Borås.

Borås, Borås.

Ja, jag ville vakna upp i stan som aldrig sover
Där blev jag nästan kung för en dag
dagen var nästan min
min var den dag när jag gjorde vad jag ville.

I skogens estrad var jag nummer två
men det var här jag vill slå
Borås, Borås.

För om jag lyckades här
fanns inga mer besvär
då hade jag allt
Borås, Borås.



[Text: Galenskaparna, redigerad AspLövet]

7 Comments:

At 6/21/2007 10:48 fm, Anonymous Anonym said...

Men vad fan Asplövet, du springer ju över förbjudet område!

 
At 6/21/2007 10:54 fm, Blogger AspLövet said...

Jag säger bara det!

Den där jävla GPS-Trackingen är inte tillförlitlig.

Minns faktist inte vad som hände. Uppenbarligen har jag ju ritat i att jag sprang där, så i efterhand måste jag ju ha insett vad jag gjorde. Finns det möjlighet att diska sig själv så här 21 år senare tror du?

 
At 6/21/2007 12:16 em, Anonymous Anonym said...

Tja, Bjarne Riis är ju inte längre segrare i touren...

 
At 6/21/2007 1:50 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker att du skall diskas för all framtid...

Eller det kanske inte spelar någon roll, du lär ju ändå aldrig komma ut i skogen igen.

 
At 6/21/2007 1:51 em, Anonymous Anonym said...

Dessutom kan man undra om det var då du fastnade i Frufällan?

 
At 6/21/2007 2:05 em, Blogger AspLövet said...

Där har vi anledningen. När jag passerade "Frufällan" så stod Borås alla ogifta kvinnor där i samlade trupp och slet i mig och mina redan trasig nylonkläder. Skärrad och uppskrämd som en hare, i strålkastarskenet från en framrusande bil, tappade jag all sans och vett och rusade mot målet i en fart osm innebar noll kontroll på min omgivning.

Det var först många år senare som jag föll i den riktiga "Frufällan"

 
At 6/22/2007 9:21 fm, Anonymous Anonym said...

Apropos Bjarne Riis, så kan det jo være, at Jukola-2008-ledelsen vil nægte dig adgang som holdleder ....

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se