lördag, juni 16, 2007

Bortkastade ord

Texten nedan skrev jag direkt efter dagens runda. Men sen läste jag skiten och skämdes för det låter inte bättre än något man hasplade ur sig i grundskolan. Jävla tramstext helt enkelt. Kontentan är att den här jävla skitlördagen, som man borde ha tillbringat i Finland, cyklade jag 40 kilometer MTB. Det tog väl sisär 2 timmar. Sohlman och Tompa var med och dom körde skiten ur mig. Punkt. Nu skall jag supa skallen i bitar och försöka glömma bort mitt liv. Om så bara för en kväll.

Ni kan sluta läsa nu......

Idag fick jag så jag teg. Tompa och jag samlade ihop varandra i Ägget och drog mot Skälby där Sohlman skulle ansluta. Normalt är Sohlman en kille som bara har en växel när vi kör MTB och det är den som heter "Full fart". Nu bröt han benet i mars, och hade på förhand sagt att han enbart skulle rulla med en kort bit, så jag trodde att det skulle vara lugnt att bjuda med honom på en runda. Efter 2-3 minuters cykling låg Sohlman 50 meter före mig och det visade sig vara en indikation på hur hela rundan skulle bli.

Erik och Tompa låg där framme och jag sladdade en bit bakom.

Vi satte fart norrut förbi Hammarby Kyrka och Löwenströmska. Vi tog backen upp mot Vallstanäs iställer för normalt nedför vilket var en jobbig resa. Efter att ha kört fel runt Vallstanäs och varit tvungna att vända tillbaka blev det asfalt fram till Rosersberg.

På Rosersbergs elljusspår tappade jag och Erik bort Tompa och först efter 10 minuters letande och snurrande kunde vi samla ihop gruppen igen. Full fart norrut! Skrek Erk och satte fart. Vi körde genom Krogsta och svepte sen fram på grusvägar som går i nästa års Tiomilaområde.

Ungefär vid Tallmilan fick Erik storhetsvansinne då han först sa att han behövde vara hemma om 45 minuter för att i nästa andetag säga att vi skulle köra ut mot Mälaren, komma in bakvägen till Rosersbergs slott, passera Räddningsverket, Runsa och sen ta Skarvberget innan vi kör hemåt. Jag fick påtala att det i bästa fall rör sig om 25 kilometer och om han ville vara hemma inom 45 minuter så bör han öka takten. Vi beslöt då att kapa Runsa-Skarvberget svängen och ta Verka hem efter Räddningsverket. Med det avklarat så satte vi fart på grusvägarna igen.

Erik och Tompa låg där framme och jag sladdade en bit bakom.

Sjökanten längs med Mälaren fram mot Rosersbergs slott var lika underbart som vanligt och sen rullade vi på i bra fart mot Verka. Efter Verka låg jag lite bakom och slet för att inte gummibandet skulle gå av. Jag fick lite andrum på finstigar före Barockparken där vi stannade upp och sammanfattade dagen. Jag svängde av mot Runby medans Tompa och Erik åkte mot dom östra delarna av kommunen. För min del hann mätare kliva över 40 kilometers strecket och den effektiva cykeltiden blev 1 timme och 50 minuter.

1 Comments:

At 6/17/2007 3:25 em, Anonymous Anonym said...

Du skulle följt med mig och Gunilla som mötte upp Kirre & Neta. Vi tog en runda förbi Säby gård med fika (vaniljbulle!) och sedan hem. 38 km och 2,38 tim. Då hade du INTE sladdat där bakom.