fredag, juni 08, 2007

Dagen whatever

Idag är det en rätt stor dag i AspLövets liv. Det är dagen D, eller dagen K, eller dagen F om man så vill. Man kan ta vilken jävla bokstav som helst helt enkelt. Det är dags för Nystart. Dagen N får det bli alltså. För två veckor sen tog jag kortisonspruta fem. Två i höger och tre i vänster knä. Det blir fem. Kortison. Världens bästa medicin. Man måste tro på det om det skall fungera. Det är min nya filosofi. Precis som att jag fortfarande tror på att jag skall bli världens bästa orienterare igen. Kanske inte på seniornivå, möjligen i H40 men absolut säkert hemma i min trädgård. Bara jag kan komma ut i skogen och föra benen framåt i snabbare takt än jag tänker så skall det lösa sig.

Jag tänker faktist börja redan nu innan lunch. Tåhäfningar. När det sjunger i vaderna skall jag skratta högt och planera för min nästa comeback. Kanske blir det på OK Enens oktobertävling. Eller så väntar jag till 2008. Eller så väntar jag förgäves. Det spelar mindre roll just idag. Nu är jag i alla fall på gång igen. Full fart framåt. Idag skönjer vi ingen bitterhet. Men den kommer nog den också. Var säkra på det.

1 Comments:

At 6/08/2007 7:55 em, Anonymous Anonym said...

Välkommen in i matchen, ser fram emot bataljer till hösten.
Robban

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se