onsdag, juni 13, 2007

Finska veckan

Eftersom jag snöat in på Finland och Jukola den här veckan så fortsätter jag på min "Finska vecka". Eller rättare sagt jag försöker fortsätta. Det går sådär. Satt och tänkte på gamla legender och namnet Liisa Veijalainen dök upp i min skalle. Mitt minne av henne var ett studsande långt blont hår. Försökte Googla fram någon bild på henne, där man ser hennes långa blonda hår, men det dök inte upp någonting. Blev lite ledsen så jag gjorde tåhäfningar istället. Det kändes inte bättre efter det.

Liisa Veijalainen.

Hur svårt kan det vara?

4 Comments:

At 6/13/2007 4:06 em, Anonymous Anonym said...

Prova och kolla in sidan www.antin.net ! Det är ju bara på finska men där finns massor av bilder på orienterare i landet. En stor samling vm medaljörer från en massa år tillbaka.

Är det rätt person?
http://www.antin.net/imageshu/113.jpg

 
At 6/13/2007 6:24 em, Blogger AspLövet said...

Nog är det hon alltid. Men jag var mest ute efter en bild från hennes aktiva elit-epok. Kanske är det så att mitt minne sviker mig helt och att hon aldrig hade långt ljust hår?

 
At 6/14/2007 8:23 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=19&t=353&a=2792

Videoklipp från budkavle 1979.
Lite efter halva klippet kommer flera perfekta bilder av LÅNGT blont hår!!

 
At 6/14/2007 7:40 em, Blogger AspLövet said...

Förihelvete Jens! Du är ju en Kung! Rörliga bilder på Liisa piskar ju stillbilder på fingrarna 7 dagar i veckan. Halva filmen (från minut 4) var ju dessutom i princip bara på henne.

Att få se henne i full action med närbilder på det långa håret, uppsatt i tofs, har räddat min Finska vecka.

Jag bjuder på en stor öl om/när vi träffas någon gång.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se