onsdag, juni 27, 2007

Ingen is i ölen tack

Halva kvällen, den senare halvan sett från från klockan 20.00, har jag legat i soffan. På vänster knä har jag först haft en kylpåse länge och väl för att sen smörja in densamma med Iprens anti-inflammatoriska salva. Dessutom har jag blandat behandlingen med starköl. Ikväll fanns det inte mentalt utrymme för fulöl.

Orsaken till detta är att jag fått en liten svullen reaktion på vänter knä efter dom senaste cykelturerna. Inget allvarligt men ändå lite som naggar min tillvaro i kanten. Jag har hela dagen gått och bittrat ihop över denna, om än lilla, motgång. Imorgon, torsdag, var planen att cykla. Vi får se hur det blir med den saken. Så länge, just nu, Googlar jag på "Alkohol+ispåse". Det verkar inte finnas några begränsningar för den kombinationen. Bra så. Jag tar en öl till och mera is på knät.

Jag kan inte få mer än baksmälla.

Och förfrysningsskador på knät.