tisdag, juni 26, 2007

Kroppen ville inte

[MTB. 40 km. 2 timmar 8 minuter]

Idag var det segt. Jävligt segt. Jag fick gneta från första tramptaget till sista. Oftast brukar det ju släppa efter ett tag, eller i omgångar, men idag kickade aldrig kroppen igång. Tack och lov så börjar jag ha lite grundstyrka i benen så jag orkade runt men det var psykiskt påfrestande att få slita hela vägen.

Jag och M.t.P samlades i Ägget och åkte till Fresta där Tompa och Sohlman mötte upp. Sen blev det Norrviken runt, Bögs gård, Viby, Rotebro och hem via Smedby. När jag närmade mig det efterlängtade Fläskberget insåg jag att 4-mils gränsen var inom räckhåll så jag tog ett extra varv runt Fläskberget för att kliva över den. Ibland behövs det lite för att glädja en gammal trött gubbe.

Man skulle kunna tro att jag är bitter för att det blev så slitigt idag. Det är jag inte fast ändå. Jag är bitter men inte på grund av dagens trötta cykling. Den är jag mest glad över. I alla fall nu när jag är hemma och kan lägga mig i hängmattan på terassen och dricka min Gainomax.