fredag, juni 15, 2007

Misslyckat substitut

Just som jag satt och tittade på Golden League från Bislett så föll en obekväm känsla av oro över mig. Jag tittade på klockan som visade 21:05 och förstod vad som var orsaken. Medans jag satt hemma i min egen misär så gled Silja Festival ut genom Stockholms skärgård. En båt fylld av orienterare på väg mot Jukola. Jag såg framför mig hur det smaskades köttbullar i cafeterian, handlades godsaker i taxfree-butiken och sveptes kall öl i tangobaren. Själv tog jag en grabbnäve av citronlakritsen på bordet och sköljde ner den med ljummen Lapin Kulta. Det är inte riktig samma sak att göra det hemma i soffan. Ingenting kan bli samma sak.

3 Comments:

At 6/16/2007 10:07 fm, Anonymous Anonym said...

Jag hade också velat vara på dena dära Silja båten på väg mot ett soligt Jukola TC.

 
At 6/16/2007 1:44 em, Blogger AspLövet said...

2008 skall jag åka på Jukola. Det lovar jag här och nu. Tammerfors here I fucking come. Om det sen är som löpare, coach eller supande supporter skiter jag i. JAG SKA DIT!!

VEM ÄR MED MIG?

 
At 6/17/2007 5:38 em, Anonymous Anonym said...

Jag ska med !!!!!!!!! Zeke verkade sugen idag när i pratade om Jukola.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se